office@smartemp.ro

021 301 90 90

Expo Business Park, Aviator Popisteanu no. 54A, Building 2, 4th floor, District 1, 012244 Bucharest

8 provocări pe care le întâmpini în leasingul de personal și cum le rezolvi

Să recrutezi colegi sezonieri este o strategie care te poate ajuta compania ta să răspundă la volumele mari de lucru din anumite perioade ale anului, fără a fi nevoie să fie nevoie să faci angajamente financiare pe termen lung. Îți oferă oferă flexibilitate și posibilitatea de a crește productivitatea în anumite perioade ale anului. Cu toate acestea, angajarea lucrătorilor temporari prezintă unele provocări pentru care merită să creezi un plan de lucru, pentru a te asigura că obții tot ce este mai bun când alegi să colaborezi cu lucrători sezonieri. 

 

1. Respectarea responsabilităților față de angajații temporari


Ca angajator ai responsabilități față de angajații temporari, precum plata salariilor, reținerea taxelor și plata contribuțiilor sociale.

Nerespectarea acestor obligații poate duce la amenzi și probleme legale. În plus, nerespectarea regulilor poate afecta reputația ta și relațiile cu angajații temporari și clienții. Angajații care nu își primesc salariile la timp sau care se simt tratați incorect vor avea rețineri în a mai lucra pentru companie, iar tu poți pierde atât angajații actuali, cât și pe cei care ar fi putut fi recomandați de aceștia.

 

Soluția este să apelezi la o agenție de leasing de personal: 

Pentru a evita aceste probleme, asigură-te că ești la curent cu modificările din legislația muncii. Compania Smartemp preia gestionarea completă a angajaților temporari și își asumă procesele aferente (contracte de muncă, pontaje, salarii plătite la timp, efectuarea serviciilor de Sănătate și Securitate în muncă și Medicina Muncii), cu ajutorul aplicației sale integrate. Oferă suport și experiență în legislația muncii, prin experți specializați în legislația muncii, care monitorizează în permanență toate aspectele legate de dreptul muncii. 

De asemenea, oferă transparență  în operațiunile care implică angajații temporari, prin accesul la aplicația de salarizare și administrare de personal și prin furnizarea de rapoarte lunare și periodice.

 

Request a personalized offer


2. Gestionarea așteptărilor candidaților, recrutați prin leasing de personal

 

Angajații temporari și pe bază de contract au adesea așteptări variate și specifice în ceea ce privește rolurile lor, de la durata și flexibilitatea contractelor la salariu și posibilitatea de angajare permanentă.

Nealinierea între așteptările candidatului și realitățile unui job poate duce la nemulțumire, scăderea performanței și rate mari de fluctuație a personalului. Acest lucru poate afecta, de asemenea, reputația companiei tale, deoarece candidații dezamăgiți pot împărtăși experiențe negative sau pot alege să nu te recomande prietenilor.

Pentru a gestiona eficient așteptările candidaților, fii deschis și transparent cu privire la detaliile fiecărui rol, inclusiv durata contractului, atribuțiile de muncă, tarifele de plată și posibilitatea de prelungire aa contractului sezonier sau angajarea permanentă. Vorbește periodic cu oamenii pentru a te asigura că ești la curent cu orice schimbări în așteptările lor. De asemenea, este util să le oferi o imagine realistă despre peisajul muncii temporare din industria lor. Gestionând așteptările eficient, poți crește satisfacția candidaților și menține o reputație pozitivă a companiei.

 

3. Integrarea personalului temporar în cultura organizațională

 

Colegii temporari trebuie să colaboreze cu membrii permanenți ai echipei, care au deja o cultură organizațională bine definită. Și lucrătorii sezonieri pot simți că nu fac parte din colectiv.

Comunicarea eficientă a culturii organizaționale și a procedurilor operaționale poate facilita integrarea noilor angajați și respectarea politicilor organizaționale. Încurajarea interacțiunilor sociale, oferirea de oportunități pentru schimbul de competențe și recunoașterea contribuțiilor lor îi pot ajuta să se simtă apreciați și conectați la echipă. 

 

4. Comunicarea cu personalul temporar

 

Colegii temporarii pot să nu aibă vizibilitatea asupra sarcinilor și progresului lor. Lipsa unei comunicări eficiente poate afecta fluxul de lucru și productivitatea.

Stabilirea unui cadru dedicat de comunicare, adaptat muncitorilor temporari, este esențială pentru a depăși această provocare. Aceasta poate implica organizarea de întâlniri regulate pentru a verifica situația fiecăruia și abordarea provocărilor care apar.

De asemenea, utilizarea aplicațiilor de comunicare dedicate personalului temporar poate fi eficientă pentru confirmarea programelor de lucru, gestionarea schimbărilor de ultim moment și rezolvarea problemelor.

 

5. Formarea colegilor temporari

Adesea personalul temporar nu este inclus în planurile de formare ale companiei, pentru că se consideră că investiția nu se merită, contractele fiind pe termen scurt. Însă o integrare și o formare eficiente reprezintă baza pentru ca lucrătorii temporari să aibă succes în rolurile lor. Familiarizarea acestora cu valorile, normele și mediul de lucru al companiei îi ajută să contribuie rapid la proiecte.

Oferă programe de formare care îi ajută să-și dezvolte competențele și cunoștințele necesare pentru a-și îndeplini responsabilitățile eficient, cultivând încrederea și productivitatea. De asemenea, programele de mentorat sau crearea unor echipe de lucru formate din lucrători temporari și angajați cu experiență pot accelera formarea. 

6. Distribuirea echilibrată a volumului de muncă

 

Un alt aspect provocator în gestionarea eficientă a personalului temporar este legat de distribuirea sarcinilor. De obicei, colegii temporari sunt angajați pentru funcții specifice și nu li se cere să îndeplinească roluri multiple. Totuși, dacă este necesar să ocupe mai multe roluri (de exemplu în retail pot fi casieri, dar și responsabili cu aranjatul mărfurilor), acest lucru trebuie comunicat de la început.

Evaluează cerințele joburilor, competențele și disponibilitatea personalului pentru a aloca sarcinile în mod eficient și a preveni epuizarea. Claritatea în ceea ce privește așteptările este esențială pentru a motiva colegii temporari.

7. Retenția

 

Fluctuația este o problemă comună în cazul muncii temporare, deoarece angajații pot fi în companie doar pentru perioade scurte. Ciclul constant de recrutare și formare poate fi consumator de timp și costisitor pentru companie, ceea ce duce la întreruperi operaționale.

Pentru a reduce fluctuația, concentrează-te pe crearea unui mediu de lucru pozitiv și favorabil. Oferă salarii în acord cu experiența candidaților și chiar peste nivelul salariilor din industria în care activați, programe flexibile și oportunități de dezvoltare a carierei. Umărește performanța lucrătorilor temporari și propune-le celor mai talentați să devină angajați permanenți, stimulând astfel loialitatea și reducând nevoia de angajare frecventă.

 

8. Construirea unei baze de angajați temporarii de încredere

 

Găsirea rapidă a lucrătorilor temporari calificați poate fi o luptă, mai ales în industriile competitive sau în sezonul de vârf. Ce poți face? Mizează pe următoarele strategii:

Grupuri de talente: Dezvoltă o bază de date cu lucrători temporari verificați în prealabil, pe industrii, care pot fi chemați când ai proiecte sezoniere. Compania Smartemp, specializată în leasing de personal are o astfel de bază de date și te poate ajuta să ocupi pozițiile sezoniere într-un timp mai scurt decât cel în care o iei de la zero cu realizarea bazei de date. 

Employer Branding: Poziționează compania ca un loc de dorit pentru a lucra, chiar și pentru roluri temporare, prin intermediul rețelelor de socializare, târgurilor de locuri de muncă și prin review-urile angajaților.

Oferă feedback: Creează un sistem în care lucrătorii temporari pot oferi feedback cu privire la experiența lor, ajutând la perfecționarea practicilor de angajare și management.

În timp ce munca temporară oferă multe avantaje, precum flexibilitatea și controlul costurilor, ea vine, de asemenea, cu multe provocări pe care merită să le parcurgi. Prin abordarea obstacolelor comune – cum ar fi gestionarea așteptărilor lucrătorilor temporari, comunicarea, integrarea colegilor temporari, formarea și retenția acestora poți ajuta compania să rămână agilă și productivă într-o perioadă cu multe schiimbări.

 

Surse: 

McKinsey & Company (2021). The Future of Work: Managing Temporary Labor.

Society for Human Resource Management (SHRM) (2022). Managing Temporary Employees: Best Practices for HR Managers.

LinkedIn (2023). 5 challenges with managing temp and contract recruitment

Workstaff. Common Challenges Managing A Temporary Workforce and How to Solve Them

Forbes (2023). How to Effectively Manage a Temporary Workforce in a Competitive Job Market

 

Citește și:

Ține cont de trendurile în munca temporară pentru 2025!

De ce ar trebui să apelezi la leasing-ul de personal în perioadele aglomerate din business

 

 

Scroll to Top