office@smartemp.ro

021 301 90 90

Expo Business Park, Str. Aviator Popisteanu nr. 54A, Cladirea 2, etaj 4, sector 1, 012244 Bucuresti

Cum sa creezi un anunt de job temporar care atrage candidatii

Intr-o perioada dominata de incertitudine economica, joburile temporare pot fi privite cu retinere de unii candidati, atenti la siguranta si stabilitate. Si in aceste conditii este esential sa construiesti un anunt de angajare care sa fie clar si sa raspunda nevoilor candidatilor, dar si ale afacerii tale. Un studiu realizat de Jobvite (2020) a aratat ca aproape 60% dintre candidati abandoneaza aplicarea atunci cand descrierea jobului este vaga sau nu ofera detalii clare despre responsabilitatile si cerintele postului. De asemenea, informatiile insuficiente privind cerintele de experienta sau abilitati pot crea confuzie si pot face ca postul sa para prea riscant sau incert. 

Urmeaza acesti pasi pentru a te asigura ca mesajul tau este pe masura asteptarilor candidatilor si vei ajunge la persoanele potrivite pentru compania ta.

 

Intelege asteptarile tale de la viitorul candidat 

Primul pas in realizarea unui anunt de job temporar este sa intelegi foarte clar care sunt obiectivele tale. De ce ai nevoie de un angajat temporar? Care sunt nevoile specifice ale afacerii tale in aceasta perioada? Raspunsurile la aceste intrebari te vor ghida in formularea unui mesaj clar si concis.

Fie ca este vorba de acoperirea unui post vacant, de suplinirea unei perioade de varf de activitate sau de completarea unei echipe pentru un proiect specific, anuntul tau trebuie sa reflecte scopul si importanta postului temporar. Candidatul trebuie sa inteleaga clar de ce rolul sau este esential pentru succesul echipei si cum poate contribui in mod direct la realizarea obiectivelor companiei.

Incepe prin a include in anunt un scurt paragraf introductiv in care explici care sunt motivele pentru care ai nevoie de un angajat temporar. Nu te teme sa fii deschis si sa iti impartasesti asteptarile, dar si provocarile cu care te confrunti. 

 

Detaliaza cerintele si responsabilitatile, intr-un mod clar si transparent

Pentru a atrage candidatii potriviti, asigura-te ca in anuntul tau descrii in mod clar responsabilitatile jobului, cerintele, dar si durata contractului. Candidatul trebuie sa stie exact ce se asteapta de la el si cum va contribui la succesul companiei. Detaliile sunt esentiale in acest proces: daca specifici ca jobul temporar este pentru o perioada de 3 luni, candidatul va sti ce sa se astepte si va putea lua o decizie informata.

In plus, fii transparent cu privire la beneficiile pe care le oferi, cum ar fi programul de lucru flexibil, posibilitatea de a invata noi abilitati sau oportunitatile de avansare, chiar si intr-un context temporar. Multi candidati cauta joburi temporare nu doar pentru salariu, ci si pentru experienta profesionala pe care o pot castiga. Oferindu-le aceste informatii, ii poti atrage mai usor.

Evita: „Cautam o persoana flexibila”, spune „cautam o persoana care poate lucra intre orele 9:00 si 18:00, cu posibilitatea de a se adapta la schimbarile de program, daca este necesar”.

In loc de „Oferim un mediu de lucru dinamic”, spune „vei lucra intr-un mediu in care ai posibilitatea de a testa si de a invata, de a te adapta la cerintele clientilor/proiectelor”.

 

Raspunde asteptarilor candidatilor

Pentru a convinge candidatii sa aplice, asigura-te ca mentionezi salariul si conditiile de munca intr-un mod detaliat si atractiv. Un studiu realizat de Glassdoor (2021) a aratat ca aproximativ 60% dintre aplicanti refuza un job in cazul in care salariul nu este transparent sau este mai mic decat asteptarile lor. In plus, beneficiile insuficient detaliate, precum programul de lucru, concediile platite, asigurarile de sanatate si alte avantaje, pot reduce semnificativ atractia postului.

Ce le oferi pe langa salariu? Un program de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasa, beneficii (ex: transport, masa, traininguri)? Intr-o perioada in care multi angajatori ofera aceleasi tipuri de beneficii, faptul ca tu oferi mai mult poate face diferenta.

40% dintre candidati aleg să nu aplice la joburi care nu ofera un echilibru adecvat între viata profesionala si cea personala. Aceasta include, de exemplu, un program de lucru rigid sau lipsa unor politici de muncă flexibila, conform unui raport al Gallup (2021).

De asemenea, mentioneaza din timp daca jobul presupune oportunitati de prelungire a contractului temporar sau transformarea intr-un loc de munca permanent. Un studiu realizat de Randstad (2022) arata ca, desi multi candidati accepta joburi temporare, acestia sunt de multe ori influentati de garantiile oferite de angajator cu privire la continuitatea sau prelungirea contractului. Chiar daca initial rolul este temporar, mentionarea acestor posibilitati va atrage candidati care vor sa isi construiasca o cariera in compania ta.

 

Potrivit unui studiu realizat de LinkedIn (2020), aproximativ 45% dintre candidati au declarat ca nu aplica pentru un job daca nu au informatii clare despre cultura companiei, valorile acesteia sau mediul de lucru.

Prezinta atmosfera din echipa 

Candidatii care sunt atrasi de un job temporar nu sunt doar in cautarea unui loc de munca, ci si a unei culturi organizationale in care se simt confortabil. De aceea, este important sa evidentiezi in anuntul tau cultura companiei tale. Ce tip de oameni ai in echipa? Ce valori promovezi? Ofera exemple de activitati de grup, evenimente sau momente de invatare care ajuta echipa sa creasca si sa colaboreze mai bine. Foloseste un ton empatic si cald, care sa reflecte valorile companiei tale. De exemplu, poti sa adaugi in anunt: „In compania noastra, fiecare contributie este importanta, indiferent de durata angajamentului.” Astfel, vei ajunge sa construiesti o relatie de incredere chiar din momentul in care candidatul citeste anuntul tau.

Adauga informatii despre diversitatea si incluziunea din compania ta si despre echilibrul intre viata personala si cea profesionala. Asadar, candidatii nu vor aplica doar pentru jobul temporar, ci si pentru atmosfera pozitiva pe care o oferi.

 

Ai in vedere experienta oferita in procesul de selectie

Dupa ce ai creat un anunt clar, atragator si transparent, este esential sa te concentrezi si pe procesul de selectie. Intr-un job temporar, un proces de recrutare rapid si eficient poate sa fie un factor decisiv. Evita procesele lungi si complicati, care pot descuraja candidatii. Fii clar cu privire la pasii care urmeaza dupa aplicare si ofera un feedback rapid.

60% dintre candidati sunt descurajati sa aplice la joburi care au un proces de recrutare prea lung sau in care li se cer prea multe informatii inutile (de exemplu, sa completeze formulare complicate sau sa participe la multiple interviuri). Candidatii isi doresc un proces simplu, clar si eficient, arata un raport CareerBuilder.

Transparenta si comunicarea frecventa in timpul intregului proces de recrutare pot contribui semnificativ la o experienta pozitiva pentru candidat si pot adauga valoare imaginii companiei tale.

 

Apeleaza la o agentie de leasing de personal

Smartemp are peste 13 ani de experienta in servicii de leasing de personal si peste 10 ani de lucru cu multinationalele. Punem la dispozitie lucratori in Resurse Umane, Financiar, IT&C, IT help desk, Office management, etc. pentru o perioada prestabilita. Realizam anunturile de angajare si recrutam lucratorii temporari. Ne ocupam de documentele necesare angajarii, intocmim actele aditionale si deciziile, pregatim şi transmitem catre autoritaţile abilitate registrul electronic de evidenta a salariatilor.

Parteneriatul cu Smartemp este bazat pe comunicare, incredere si flexibilitate. Periodic, evaluam serviciile oferite si cautam variante de optimizare a activitatii atat pentru candidati, cat si pentru companii. Ne asiguram ca angajatii isi pot prelungi contractele temporare pana la 36 de luni sau le oferim alte variante de lucru temporar.

 

Scrie-ne pentru o oferta la office@smartemp.ro

 

Crearea unui anunt de job temporar care atrage candidati potriviti nu este un proces simplu, dar cu o abordare clara, empatica si transparenta, vei reusi sa gasesti persoanele ideale pentru nevoile afacerii tale. Fii atent la detalii, promoveaza valorile companiei tale si construieste un mediu de lucru care sa atraga, indiferent de durata angajamentului. Urmeaza acesti pasi si vei atrage nu doar candidati buni, ci si oameni care vor contribui cu adevarat la succesul echipei tale.

Surse: 

  • The Muse: How to Write a Job Description that Gets Noticed 
  • Harvard Business Review: How to Attract and Retain Top Talent for Temporary Positions
  • Forbes: Best Practices for Hiring Temporary Workers

 

 

Scroll to Top